2009-03-02

Blå.



Eldprovet ägde rum idag.

Jag skulle egentligen inte jobbat alls idag, men när någon är hemma med sjukt barn är det dags att rycka in för att tjäna extra greens.
Hur som haver så blev jag lämnad allena medan ena kollegan var på möte och den andra på rast.
Lugnt och fint sitter jag plus större delen av barngruppen och pysslar med att klippa ut hjärtan och skriva snälla saker på dem. Relativt harmoniskt med tanke på att den Blå avdelningen är den allmänt erkända helvetes-avdelnigen.
Just som jag tänker förbannelse-tanken no. 1 ("det här går verkligen förvånansvärt bra!") kommer en lill-kille inspringande, tjutandes:

- HON SPYR! HON SPYYYR!

Hade jag varit med i en film hade kameran zoomat in så tätt på mitt ansikte att man skulle sett varenda pormask vrida sig i vånda. 
I-n-t-e-s-p-y-a-!
Med alla barn hack i häl anländer jag mycket riktigt till en sprudlande fontänspya i klar orange färg, långt från färdigtsprutad, i hallen.

I sådana lägen antingen bär eller brister det. Och tamefan om det inte bar idag!
Ibland är jag helt enkelt ett prima proffs.


Jag firade dagens vinst med pizza, såklart.


4 kommentarer:

  1. och då springer man och hämtar kameran? fy faaaan siri

    SvaraRadera
  2. nej, men man googlar fram en liknande färg när man kommer hem!

    SvaraRadera
  3. ungen lägger en pizza och du firar med pizza...? Osmakligt värre

    SvaraRadera